woensdag 31 januari 2024

"hee menno, als je wat te vertellen hebt, dan hoor ik het wel," zo zwaaide hein stobbelaar joviaal met zijn rechterhand naar me, terwijl hij met se linkerhand se piemel vast hield om te plassen tijdens een skivakantie, naast een rustige skipieste, de eerste dag tijdens zo'n skivakantie zat ik altijd net zo dom te snateren en te kakelen als Afke Stobbelaar, se moeder, waarvan Hein sei dat se moeder en Joop naar München waren gekomen vanwege het 40 jarig huwelijk van Joop, waarbij Afke hoopte en verwachtte dat ze eindelijk door haar drie zoons erkend zou worden als koningin heerseres naast, voor en achter koning Joop (zo behandelde Joop haar ook, ook omdat ze dat af dwong) maar waarbij niemand naast haar wilde zitten vanwege haar oneindige kalkoen gekakel, want ze ken behoorlijk agressief worde als je haar daarop aansprak, sprak Hein angstig en beduusd, ik hep nog een keer een kalkoene klauw van haar in me muil gehad, toen sij sich bedreigd voelde door enge grote bruine band judo joop, die mij nog een keer lelijk op me heup trapte, toen ik op de grond was gaan liggen omdat ik vanwege angst voor hem weg rende, maar hij was sneller en ik eerst uit boosheid met de tuinslang wat water in het bergense, noord-holland, vlakbij Alkmaar, vrijstaande mooie huisje gespoten had, zo sprak Hein toen op se praatstoel ..

 

.. Karel gaf een toespraak toen in München bij dat 40 jarige huwelijk rond 2010, oudste broer, nou, het leek wel alsof hij iets copy and paste van internet over genome had, alleen maar stomme cliché's over de zegeningen van een duurzaam huwe lijk en so ..... en dus niets van gruwe lijk en niets over dat Joop ontrouw was geweest met een geile Duitse en mooie dure jassies voor haar en hemzelf toen kocht, omdat zij hem wel pijpte en Afke niet, maar dat hij daarna, ook op advies van Kees, me pa, toch blij was dat hij niet vanwege pijpen gescheiden was, die Duitse was toch ook niet helemaal lekker, maar dat was heel veel gedonder geweest twee jaar lang en Afke was daarom ook maar eventjes tegen haar zin ontrouw geweest, maar dat laatste is niet helemaal sekers .. wel gescheiden slapen en veel ruzie en afke die een wijnglas tegen joop zijn buik smeet en hem hard krabben en zo, iedereen betaalt se prijs en het heelal is onverschillig ! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten