maandag 6 november 2023

ãrt iF iSsial ïntëlligence het voor ons zichtbare universum laten afkammen ? ãïTëT zal het toch echt vandaan moeten komen want goddess bewaar me, wat zijn ze oneindig dom en stom, nog oneindiger voor zover mogelijk dan het universum ......... door deze stupiditeit verdwijnt de mensheid snel van de aarde en "ze" nemen daarbij mogelijk 70% van alle leven op aarde mee per 2050, door uw lafheid en blij zijn dat je een comfortabel leefentje hebt, door putain poetin, trump, vvd, cda na ss au oranje mammon varrekeuhs ....... 2036-2050 staat nog steeds als de data dat we verdwijnen tenzij we zoals hieronder beschreven het roer sneller dan het licht bijna om gooien

 


de dag die je wist dat die sou kome, 

als je soon tekst verzint, dan klopt er iets niet in je hoofd ? 


Innie hoofie ? 


Maar ja, net soon belabberde tekst als dat pretentieuze pompeuze zwijn, foor soon opgeblaase farrekeuh als piggy willy en se mammon junta hoerie ....  de kinderen schijnen pretentieuze bekakte dochters te zijn, verwaand, verwend, doods en nooit 4 weken bij een fietsenmaker werken, echt werk doen tussen echte mensen, vier weken bij het vuilnis ophalen werken, 4 weken bij schröder recycling werken, twee tot vier slachthuizen bezoeken, daar 4 weken werken en zo voorts, in de hema, jumbo of de albert heijn 2 jaar een zakcentje bij verdienen is er voor deze tut hola's niet bij en zo kweek je verwaandheid, verwendheid en doodziek zijn, net zoals dat bij minerva mammon varrekeuhs corps klotekutjes knorren gebeurt (de "elitaire" studenten varkensvereniging in Leiden) en daar komt die zogenaamde KOTS "elite",  varkens- en kippensstront, vandaan, die ellendige vervloekte lege holle mammon kakelpraatjes van edith tabakkankerkreng schippers , hoort zoals teveel van de vvd, het cda, greet wilders en bidet in de gevangenis thuis vanwege alles verpanden aan het mammon animal farm vernielende verwoestende varkenzwijn~de bedroevende mens 

@@@@@@@@


goh, dat er sich soon heel allternatief geloof zich lijkt te ontwikkelen, hare krishna en so, ik weet het allemaal ook niet, en misschien ook hineininterpretatie, het is juist niet geloof of geloof alles, geloof niets, maar ik geloof niet in een god, ik geloof en hoop op iryna ukraine, elena, sonia en irina rumania, nou ja ik ga ze niet weer opsommen tot aan Margalith., de eerste waar ik (naast Margreet) een echte goddess ervaring had, zo aphrodite mooi en ook van binnen vooral het goede willen (en een lollig soms oppervlakkig bestaan, het is al veel te moeilijk allemaal) 



https://www.youtube.com/watch?v=I0pYL5HhgxM




 Hier moete we eT oofer hebbe, zoek resultaten afbeeldingen verschrijver bij bing: 


Op 7 en 14 magere reet van de griend (laat zien dan als je wat bozig bent omdat dat niet so sou sijn), op 4 iets van tachyon perpetuum mobile, op 8 lindsey knappe kapster, 9 en 10 ratchet anubis en een heel bijzondere spiegeling van een afrikaans beeldje van een zwangere man, dat, gek genoeg, 3 meter voor ratchet stond, 1 meter hoger, terwijl het zonlicht dus van achter ratchet anubis komt ?????? op 11 frederique brinkerink, op 12 leonie slond en yoga in general, IRYNA UKRAINE DUS, op 13 weer frederique brinkerink (11 en 13 ?), op 15 de zonnevlieg, alsof er verhit leven is op de zon, leven met een temperatuur van 3000-6000 graden zoals we ons dat niet voor kunnen stellen, een zonnevlieg groter dan de aarde, op 16 sabine haitsma, op 17 weer de zon, alsof die DE boodschap wil overbrengen, 2036-2050 zijn jullie in groot gevaar ! , op 18 Charlotte ! 😻😻!, bij bing Charlotte op 22, op 22 een verbaasd kijkende lady strepy, op 23 anke sieverink, mooi, op 24 astrid, mooi, op 25 weer Charlotte en Anke sieverink en Victoria is was 25 jaar, op 26 lady strepy, op 27 eline, op 28 kotszuurweif barbara


wat sou ik anke te fertelle hebbe als we rond de hofvijver of in Rotterdam wandelen, niet veel meer dan op het blog staat maar dan beschaafder, ik ben benieuwd of ze nog steeds zo cat panter achtig beweegt en hoe het met haar kind(eren) gaat, verder niets, 2 uur ergens koffie of thee drinken, kan haar niet meer bereiken maar ik zou het toch niet doen, wel heel leuk vinden als het semi spontaan zou gebeuren of so, what do i know, nee, ik zou helemaal niet teleurgesteld zijn dat ze gelukkig getrouwd is, geweldig voor haar en kind(eren)....... maar ja, dan zou ik met alle onderstaande goddess-like women wel zo'n afspraak willen 


KENNIE HELEMALIE NIE SCHELIE 





















https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_lunar_deities 


Kabigat (Bontok mythology): the goddess of the moon who cut off the head of Chal-chal's son; her action is the origin of headhunting


Irina is de volgende 4 godinnen, moon orientated, 

devana, artemis, hecate en diana :


Artemis
GreekArtemis is the ancient Greek goddess of the huntwildernesswild animalschastity, and occasionally the Moon due to being mistaken for Selene.[32][33] She is the daughter of Zeus and Leto and the twin sister of Apollo.[34] She would eventually be extensively syncretized with the Roman goddess DianaCynthia was originally an epithet of the Greek goddess Artemis, who according to legend was born on Mount Cynthus. Selene, the Greek personification of the Moon, and the Roman Diana were also sometimes called "Cynthia".[35]

 

DevanaSlavicDevana was the Slavic goddess of wild nature, forests, hunting and the moon, equated with the Greek goddess Artemis and Roman goddess Diana.
Diana
RomanDiana is a goddess in Roman and Hellenistic religion, primarily considered a patroness of the countrysidehunters, crossroads, and the Moon. She is equated with the Greek goddess Artemis (see above), and absorbed much of Artemis' and Selenes mythology early in Roman history, including a birth on the island of Delos to parents Jupiter and Latona, and a twin brother, Apollo,[36] though she had an independent origin in Italy.


ecate
GreekWhile associated with the Moon, Hecate is not actually considered a goddess of the moon.


ManoSámi
Máni
NorseMáni is the personification of the Moon in Norse mythology. Máni, personified, is attested in the Poetic Edda, compiled in the 13th century from earlier traditional sources, and the Prose Edda, written in the 13th century by Snorri Sturluson. Both sources state that he is the brother of the personified sun, Sól, and the son of Mundilfari, while the Prose Edda adds that he is followed by the children Hjúki and Bil through the heavens.
Selene
GreekSelene Titan goddess and personification of the moon. She was depicted as a woman riding sidesaddle on a horse or driving a chariot drawn by a pair of winged steeds.
Triple Goddess
Wicca




Artemis is the ancient Greek goddess of the huntwildernesswild animalschastity, and occasionally the Moon due to being mistaken for Selene.[32][33] She is the daughter of Zeus and Leto and the twin sister of Apollo.[34] She would eventually be extensively syncretized with the Roman goddess DianaCynthia was originally an epithet of the Greek goddess Artemis, who according to legend was born on Mount Cynthus. Selene, the Greek personification of the Moon, and the Roman Diana were also sometimes called "Cynthia".[35]





Hekate

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Hekate
Ἑκάτη, Hecate
Hekate
OorsprongGriekse mythologie en Oud-Griekse godsdienst
CultuscentrumOnderwereld
GedaanteChthonische godin
AssociatieGodin van bescherming en vernietiging, van vruchtbaarheid en de dood
Verwantschap
OudersPerses en Asteria
NakomelingenScyllaAeëtesCircePasiphaëEmpusa
Beeldje van Hekate (een Hekateion) in het Rijksmuseum van Oudheden
Portaal  Portaalicoon  Religie
Anatolië en haar oude regio's, met Carië in het zuidwesten.
De nacht van Enitharmons vreugdeWilliam Blake, 1795

Hekate (Oudgrieks Ἑκάτη) is een chtonische godin uit de Griekse mythologie en religie, en was verbonden met magiegeesten, de maan, de nacht, en kruispunten. De Grieken beeldden haar niet vaak af, maar beschreven haar als een godin met drie hoofden: een van een hond, een paard en een slang of leeuw. De oorsprong van Hecates cultus ligt waarschijnlijk in CariëAnatolië. Ze werd vooral aangeroepen door vrouwen tijdens de geboorte van hun kind. Ook zou ze twee spookhonden bij zich hebben, en haar komst werd aangekondigd door het blaffen van een hond. Haar bekendste priesteres was de tovenares Medea. Hekate's feestdag werd in Griekenland op 13 augustus en 30 november gevierd, en in het Romeinse Rijk op de 29e van elke maand.

Etymologie[bewerken | brontekst bewerken]

Hecate is volgens de Etymological Dictionary of Greek vermoedelijk van niet-Griekse oorsprong, waarbij mogelijk sprake is van associatie met Griekse epitheta van Apollo (en Artemis).[1] Die zijn hékatos ('ver schietend'), hekatebólos ('van ver schietende') of hekebólos ('naar eigen wil treffend'). Een andere etymologie is hékas, 'veraf'. De verklaring voor afgeleiden van hékas, hékatos en dergelijke zijn de ontzagwekkende en mysterieuze attributen van Hecate. Daarnaast is de etymologie voorgesteld van hékaton, 'honderd', enerzijds omdat Hecate offers eiste van honderd runderen, de zogeheten hecatombe, of anderzijds omdat Hecate heerste over geesten van mensen die niet waren begraven, waardoor ze honderd jaar lang moesten rondzwerven.[2]

Oorsprong[bewerken | brontekst bewerken]

Van oorsprong is Hecate waarschijnlijk geen Griekse godin. Volgens één hypothese kwam haar cultus uit Thracië, zoals die van Orpheus, bijvoorbeeld omdat haar cultus duidelijk was gevestigd op Samothrace, er overeenkomsten zijn tussen Hecate en de Thracische godin Bendis (gelijkgesteld met Artemis), en omdat er raakvlakken zijn met Frygische cultussen.[3] Een andere hypothese is Carië in zuidwestelijk Anatolië, waar de cultus bijzonder sterk aanwezig was. Zo heette de Carische stad Idrias eerst Hecateia, en was de stad Lagina haar belangrijkste cultuscentrum in Anatolië.[4] De plaatselijke Hecate, Hecate Laginitis, werd sterk verbonden met Zeus Panamerios, waardoor ze vermoedelijk de rol kreeg van echtgenote van de oppergod en van moedergodin. Er was tevens het jaarlijks festival 'van de sleutel' (kleidos pompé), dat refereert aan de mysteriën van de onderwereld.[5]

Dat haar origine niet Grieks is, suggereert het gegeven dat ze niet voorkomt in de Ilias, Odyssee en andere vroege epiek, terwijl dat wel voor de hand zou liggen bij onder andere de afdaling van Odysseus naar de onderwereld in de Odyssee, aangezien Hecate bekend werd als chthonische godin. Daarbij bestonden tegenstrijdige verhalen over Hecates genealogie, beweerde Hesiodus dat ze geen broer of zus had, beriepen families en clans zich niet op een afstamming van haar, werden haar tempels en beelden niet verbonden met oude legenden, en tot slot lijkt haar rol als schrikwekkende heerseres over tovenarij niet echt Grieks. Bovendien lijkt haar cultus niet goed te zijn doorgedrongen in meer afgelegen gebieden zoals Arcadië, waar zij niet geassocieerd werd met Artemis, Demeter Erinys en Despoina, goden die elders wel waren verbonden met haar cultus. Tot slot werden honden aan haar geofferd, wat ongebruikelijk was in de Griekse godsdienst.[6]

Cultus[bewerken | brontekst bewerken]

Doorheen de oudheid veranderde het beeld van Hecate, maar in het algemeen bleef ze een godin van bescherming en vernietiging, van vruchtbaarheid en de dood.[7]

Ontwikkeling[bewerken | brontekst bewerken]

De ontwikkeling van Hecates cultus wordt opgedeeld in drie stadia. In het eerste stadium vertoonde Hecate nog verwantschap met Anatolische moedergodinnen, zoals de Hurritische Hepa (of Hepat). Ze scheen toen meer te zijn verbonden met de zon dan met de maan en occulte aspecten. Een vroege bron voor dit oude stadium is HesiodusTheogonie, waar zij in een ode de 'meest geachte onder de onsterfelijke goden' wordt genoemd.[p 1] In het tweede stadium wordt het Griekse beeld van een afschrikwekkende Hecate ontwikkeld, waarbij ze vooral de godin wordt van geesten, magie en de maan. Dit beeld komt duidelijk naar voren in de Griekse magische papyri. Het derde stadium is het late heidendom. Ze werd nog steeds gezien als angstaanjagende godin, maar haar maanattribuut werd onbeduidend. In plaats daarvan kwam de focus te liggen op haar rol als godin van kosmische levenskracht en deugden die de ziel voeden. Dit beeld ontstond onder invloed van de Chaldeïsche orakelen, dat de rol van moedergodin weer naar voren brengt, mogelijk doordat dat aspect in het oosten nog voort was blijven leven, maar niet in Griekenland en de westelijke mediterrane wereld.[8]

Verering[bewerken | brontekst bewerken]

Er bestonden tempels en festiviteiten voor Hecate. De inwoners van het Carische Stratonicea hadden bijvoorbeeld een jaarlijks festival, de Hecatesia. In elk geval in Athene zetten welgestelde inwoners borden met eten neer voor de godin bij kruispunten zodra er een nieuwe maan was.[p 2] Een tempel, de Epipyrgídia, stond op de Atheense Acropolis vlak bij de tempel van Nikè. Omdat Hecate heerste over grensgebieden zoals drempels, poorten en kruispunten, stonden standbeelden van haar doorheen de stad buiten huizen of bij kruispunten. Die beelden werden ter plaatse gebruikt als orakels. Als offers aan Hecate gebruikte men vooral honden, zwarte vrouwelijke lammeren en honing.[p 3][9] Honden maakten ook deel uit van reinigingsriten.[10] Men bad gewoonlijk tot haar voordat men op reis ging.[p 4][9] Belangrijke plaatsen van verering waren Boeotië, het eiland Aegina vanaf minstens de vijfde eeuw v.Chr., maar ook Samothrace, waar de cultus versmolt met de plaatselijke mysteriën. Dat Hecate verbonden werd met Artemis blijkt uit het gegeven dat de Artemistempel van Efeze tevens een standbeeld van Hecate bevatte.[11]

Tegenwoordig wordt Hecate nog steeds aanbeden door sommige Paganistische groeperingen waaronder bepaalde wiccacovens. Ze wordt gezien als the Crone, de oude wijze manifestatie van de drievoudige godin. Omdat ze als godin van de hekserij en de maan wordt gezien is ze een zeer belangrijke godin binnen de wicca. Ze wordt vereenzelvigd met de Cailagh, die binnen het neodruidisme als godin wordt aanbeden.

Mythologie[bewerken | brontekst bewerken]

Als godin heeft Hecate een kleine rol gehad in de Griekse mythologie. Apollodorus geeft haar een rol in de Gigantomachie, maar in vroegere versies van dat verhaal wordt ze niet vermeld. Verder zijn er slechts enkele kleine verhalen die bijvoorbeeld een van haar namen, zoals Angelos, moeten verklaren. Dit suggereert dat ze aanvankelijk niet de rol en reputatie had zoals in latere hellenistische tijden. Mogelijk werd ze bekender door associatie met Artemis en Demeter.[12]

Over de genealogie van de chthonische godin bestond in de oudheid onduidelijkheid. Hesiodus, de vroegste bron waarin Hecate wordt vermeld, noemde haar de dochter van de Titaan Perses en Asteria, en vermeldde dat ze geen broers of zusters had. Bacchylides stelde echter dat ze voortkwam uit Nyx ('Nacht'), terwijl Musaeus Zeus en Asteria als ouders gaf. In andere verhalen is ze de dochter van Admetus en een Pheraeïsche vrouw, en een nauwe verwant van Aeëtes en Circe van Colchis.[13]

Iconografie[bewerken | brontekst bewerken]

Hecate werd beschreven met verschillende attributen. Op aarde kon ze verschijnen met twee jankende, Stygische honden die haar komst aankondigden. Ze had toortsen om zich heen, en in haar haren droeg ze eikentakken en slangen.[p 5] Haar lichaam wordt soms voorgesteld met drie hoofden, of met drie lichaamsdelen: deels paard, deels hond, en deels leeuw of zwijn.[p 6][14]

Stamboom[bewerken | brontekst bewerken]

 
 
 
 
Ouranos
 
 
 
Gaia
 
 
 
Pontos
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hyperion
 
Theia
 
Krios
 
Eurybia
 
Okeanos
 
Tethys
 
Koios
 
Phoibe
 
Kronos
 
Rhea
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Helios
 
Selene
 
Eos
 
Astraios
 
Pallas
 
Styx
 
Perses
 
Asteria
 
Leto
 
Mnemosyne
 
Themis
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nikè
 
Bia
 
Kratos
 
Zelos
 
Hekate
 
Artemis
 
Apollo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten