vrijdag 23 februari 2024

L ' chaim, godsdienstvrijheid : godsdienstgevange nis .. heeft johan Cruijff ooit iemand hard getackeld, ik heb dat nooit gezien, wel heb ik gezien dat marco van basten in de wedstrijd nederland ~ portugal aan een verdediger opdracht gaf om ronaldo uit te schakelen, ik mocht en mag van basten niet, ondanks se mooie doelpunten, vind hem een schijnheilige grefo .. lookin' for a dragon lady, drakendame ? Die bestaan niet, hoewel er een fossiel gevonden zou zijn van een chinese draakachtige dinosaurus .. gelovig blijven als je het onderstaande leest, en niet alleen katholiek, protestants, islam of joods geloof, het geloof zoals dat verderop beschreven wordt, het geloof van de hebberige bezitterige vvd ggg ss ijdele verwaande verrotte domme doodse gore gluiperige gelovige smerige stupide vluchtende varkenssmens naar Canada of London van oranje na ss au, dat is oneindige stupiditeit .. ja, die huichelende ijdele verwaande mammon kanker lijertjes die de goede en betere wereld alsmaar verder vernielen moeten voorgoed die gore gluiperige gelovige in eigen lijk eigen belang eigen waan eigen dom eigen moord huichelbekkies dicht houden ..

Donder toch op, ijdele verwaande domme doodsse dwerg kim putterss met je hypocriete mammon kanker praatjes uit dat miezerige viezige huichelbekkie, je had nooit iets zinnigs of nieuws te zeggen of te schrijven en je zult nooit iets nieuws of zinnigs kunnen schrijven of zeggen .. wat er niet in zit, ken er ook niet uit komen

 HIERONDER STAAT DE ENIGE ECHTE WAARHEID EN DAT MOET GAAN GEBEUREN KOMENDE JAREN, de rest is loos en leeg ijdel gekakel, gepiep en geknor









 .. het slechte van het geloof, inquisitie, heksenverbranding, hitler was overtuigd katholiek, poetin orthodox gelovige, george bush van de irak oorlog stelde dat de bijbel voor hem het allerbelangrijkste en mogelijk enige boek was, alleen maar sex als je getrouwd bent, tegen homo en lesbo liefde, tegen lgtgb of zo, schijnheilige hypocriete leugens en leugenaars brengt het voort, de bijbel is humorloos, net zoals de koran, merkwaardig kinderlijke infantiele sprookjesboeken in een bombastische (opgeblazen gedragen ijdele) taal .. volgens 1 van de beste schrijvers van Nederland die meer dan 90% van de tijd gelijk heeft of krijgt is geloof de gesel van de mensheid en dat is de waarheid, zitten die vvd ggg ss schaapvarkentjesmensjes daar in die kerkjes naar ijdel gekakel, geblaat en geknor van pretentieuze praatjesmakers te luisteren, de schapen die zoooo een herder nodig hebben luisteren, maar ze begrijpen niks. 

Maarten t hart zegt ook dat mensen overal in de bijbel schapen worden genoemd, de domste dieren die hij kent en de enige keer dat hij in de bijbel toch een vorm van ironie zag .. ronald plasterk zei dat de plaats waar je geboren was je geloof bepaalde met je ouders en dat is juist en het toont voor mij aan dat dat geloof dus een kwestie van opvoeding is (en daarmee onjuist --> het zijn oude verzonnen verhalen om jou op een bepaalde manier te laten denken), ik ben gelukkig ongelovig opgevoed en daar blij mee, wel zie je dat mensen niet willen en kunnen begrijpen, ze willen dom en stupide gelovig blijven .. zie ook het verhaal van maarten 't hart over eduard bomhoff, zogenaamd intelligent wiskundige, zwarte kousen griffermeerd, gereformeerde, de zuurste bittere roddelende kleine kliek krengen die ik meegemaakt en gezien heb in mijn leven, disgusting, walge lijk, eduard bomhoff was 3 maanden of iets langer minister bij of voor lpf bij vws, het enige waar hij bekend om staat is de declaratie van een belletje van 8 eur om de vergadering te beëindigen of een ongelovige de mind MOND te snoeren, naast zijn salaris van 200.000 eur per jaar en 6 tot 10 jaar 180.000 eur pensioen daarna vanwege die 3 maanden, net zoals mark edith mammon kanker kreng schippers kutte rutte bekend zal staan als de protestants hervormd gelovige permanente leugenaar (ss) (protestants hervormd, net zoals het koninginnetjes varkensreetjes huis en pruimebekkie balkenende en pietje snotje donner en dat vinden al die protestantse huichelende schijnheiligen prachtig, ze vinden zichzelf alleen daarom al heel wat, the pigchicken sshit).  

even luchtkastelenz, verder voor 98% de waarheid wat hier staat  : eT zou ook uit of van de grote beer kunnen of moeten komen, die voor ons zichtbare steelpan, daar zijn mogelijk twee leefbare planeten aarde en venus die elkaar naar grote hoogte brengen, technologisch en ~ of materieel, spiritueel, vrijheid, gelijkwaardigheid en sociale solidariteit en liefde en humor en de lach zijn daar wel te vinden, goede boeken, geen verstarde oubollige hiërarchische hebberige bezitterige mammon bijbels, koran of wetboeken gruwel .. of het kan van onze zon komen, de plus 8000 graden zonnevliegen aldaar, geen ijdele domsste vernielende rattekippevarkensmensen zoals op verdoemde verdomde planeet aarde met voornoemde smerigste soort in het universum .. 

.. endiengk hissssss story, don't carie, couldn't care less, kennie schelie, kommie maarrie met die kippie, knijnieboutie, hammie, roast beeffie ennie vissie, tonijnie .. bloemen ken je niet eten, veel bestrijdingsmiddelen, veel energie voor het verkopen en kopen van verwelkende vagina's, bloemenkelken, stop ook daarmee

helaas meen ik meer dan 51% zeker te weten dat dit onderstaande onmogelijk is, het is science fiction optimisme van een journalist die de voorpagina wil halen of ~ en beroemd dan wel bekend wil worden of zich van een goed pensioen verzekeren met niet de gehele waarheid schrijven of deze rooskleuriger voor te stellen dan deze werkelijk is, als nasa en ~ of esa en ~ of de japanse space administration iets soortgelijks zegt of schrijft, dan wordt het interessant, sinds 1960 ~ 1969 ~ 1973 of eerder weet "men" (nasa - esa - japan and russian space agencies) dat de mens er 80.000 jaar over doet om bij de dichtst bijzijnde ster te komen op 4 lichtjaar en dat de mens niet ingenieus of slim of briljant genoeg is om die fysieke afstand ooit te overbruggen, heel misschien met artificial intelligence robots, dat het idee zo helder gepresenteerd wordt is zeer lovenswaardig ! love iT !  

 

How antimatter engines could fly humans to other stars in just a few years

Illustration of a spacecraft with planet Earth in the background.

  • Antimatter engines could propel humanity into the next phase of spaceflight, but building them for spacecraft is still a long way off.Nzoka John / Getty Images

  • Antimatter engines could be humanity's ticket to interstellar travel.

  • When antimatter particles come in contact with regular matter, it produces loads of energy.

  • That energy, if we learn to harness it, could get us to Pluto in just a few weeks.

Interstellar travel is only something humanity has achieved in science fiction — like Star Trek's USS Enterprise, which used antimatter engines to travel across star systems.

But antimatter isn't just a sci-fi trope. Antimatter really exists.

Elon Musk has called antimatter power "the ticket for interstellar journeys," and physicists like Ryan Weed are exploring how to harness it.

Antimatter is made up of particles almost exactly like regular matter but with opposite electric charge. That means when antimatter contacts regular matter, they both annihilate and can produce enormous amounts of energy.

"Annihilation of antimatter and matter converts mass directly into energy," Weed, cofounder and CEO of Positron Dynamics, a company working to develop an antimatter propulsion system, told Business Insider.

Just one gram of antimatter could generate an explosion equivalent to a nuclear bomb. It's that kind of energy, some say, that could boldly take us where no one has gone before at record speed.

Space travel at record speed

alpha proxima centauri stars eso


Proxima's star system, shown here, could be reached in just five years with antimatter-powered technology. European Southern Observatory

The benefit of all that energy is that it can be used to either accelerate or decelerate spacecraft at break-neck speeds.

For example, let's take a trip to our nearest star system, Proxima, about 4.2 light years away.

An antimatter engine could theoretically accelerate a spacecraft at 1g (9.8 meters per second squared) getting us to Proxima in just five years, Weed said in 2016. That's 8,000 times faster than it would take Voyager 1 — one of the fastest spacecraft in history — to travel about half the distance, according to NASA.

Even within our own solar system, an antimatter-powered spacecraft could reach Pluto in 3.5 weeks compared to the 9.5 years it took NASA's New Horizons probe to arrive, Weed said.

Why we don't have antimatter engines

Instrument used in the capture of antimatter at CERN.
CERN, in Switzerland, is a research facility that produces antimatter via a series of giant, powerful instruments including the one shown here, which captures antimatter particles for scientific study.Brice, Maximilien/CERN

The reason we don't have antimatter engines, despite their tremendous capabilities, comes down to cost, not tech.

Gerald Jackson, an accelerator physicist who worked on antimatter projects at Fermilab, told Forbes in 2016 that with enough funding, we could have an antimatter spacecraft prototype within a decade.

The basic technology is there. Physicists armed with the world's most powerful particle accelerators have made antiprotons and antihydrogen atoms.

The issue is that this type of antimatter is incredibly expensive to make. It's considered the most expensive substance on Earth. Jackson gave us an idea of just how much an antimatter machine would cost to build and maintain.

Jackson is the founder, president, and CEO of Hbar Technologies, which is working on a concept for an antimatter space sail to decelerate spacecraft traveling 1% to 10% the speed of light — a useful design for entering into orbit around a distant star, planet, or moon that you want to study.

Jackson said he's designed an asymmetric proton collider that could produce 20 grams of antimatter per year.

"For a 10-kilogram scientific package traveling at 2% of the speed of light, 35 grams of antimatter is needed to decelerate the spacecraft down and inject it into orbit around Proxima Centauri," Jackson told BI.

He said it would take $8 billion to build a solar power plant for the enormous energy needs of antimatter production and cost $670 million per year to operate.

The idea is just that, for now. "There is currently no serious funding for advanced space propulsion concepts," Jackson said.

However, there are other ways to produce antimatter. That's where Weed focused his work.

Weed's concept involves positrons, the antimatter version of an electron.

A different kind of antimatter engine

NASA animation shows magnets separating antimatter particles from regular matter.


NASA has also proposed designs for antimatter propulsion that use magnets, like the one shown here, to separate antimatter particles from particles of regular matter as part of the process. NASA

Positrons "are several thousand times lighter than antiprotons and don't pack quite as much punch when annihilating," Weed said.

The advantage, however, is that they occur naturally and don't need a giant accelerator and billions of dollars to make.

Weed's antimatter propulsion system is designed to use krypton-79 — a form of the element krypton that naturally emits positrons.

The engine system would first gather high-energy positrons from krypton-79 and then direct them toward a layer of regular matter, producing annihilation energy. That energy would then trigger a powerful fusion reaction to generate thrust for the spacecraft.

While positrons may be less expensive to obtain than more powerful forms of antimatter, they are difficult to harness because they are highly energetic and need to be slowed down, or "moderated." So building a prototype to test in space is still beyond reach, cost-wise, Weed said.

Such is the case for all antimatter propulsion designs. Over the decades, scientists have proposed dozens of concepts, none of which have come to fruition.

For example, in 1953, Austrian physicist Eugen Sänger proposed a "photon rocket" that would run on positron annihilation energy. And since the '80s, there's been talk of thermal antimatter engines, which would use antimatter to heat liquid, gas, or plasma to provide thrust.

"It's not sci-fi, but we aren't going to see it flying until there is a significant 'mission-pull,'" Weed said about his engine concept.

Can it work?

Artists impression of antimatter particles.


The power generated when antimatter particles collide with regular matter is scientific fact. The engines powered by antimatter collisions are still science fiction, for now.All About Space Magazine / Contributor / Getty Images

To build Weed's concept at the scale of a starship, "the devil's in the engineering details," Paul M. Sutter, an astrophysicist and host of "Ask a Spaceman" podcast, told BI.

"We're talking about a device that harnesses truly enormous amounts of energy, requiring exquisite balance and control," Sutter said.

In general, that enormous energy is another obstacle holding us back from revolutionizing space travel. Because during testing, "if something goes wrong, these are big explosions," Steve Howe, a physicist who worked on antimatter concepts with NASA in the '90s, told BI.

"So we need an ability to test high energy density systems somewhere that don't threaten the biosphere, but still allow us to develop them," said Howe, who thinks the moon would make a good testing base. "And if something goes wrong, you melted a piece of the moon," and not Earth, he added.

Antimatter tends to bring out the imagination in everyone who works on them. "But, we need crazy but plausible ideas to make it further into space, so it's worth looking into," Sutter said.

Weed echoes the sentiment, saying "until there is a compelling reason to get to the Kuiper Belt, the Solar Gravitational Lens, or Alpha Centauri really quickly — or perhaps we are trying to return large asteroids for mining — progress will continue to be slow in this area."

Read the original article on Business Insider

Geen opmerkingen:

Een reactie posten