zaterdag 12 augustus 2023

Met het onderstaande schilderij had ik een spirituele mythische ervaring, ook door de psypaddestoelen mexicana growth kit (wat was het een heftige sessie gisteren !! ik liep even echt als de dood op straat, in de Theresiastraat en toen kreeg ik die grap van Mar~guerre~rite hieronder door, wat heb ik geschaterd) . Vanwege de kleuren blauw en de kleur overgangen wilde ik dit schilderij meteen hebben HEBBEN JA en Mark Ouwerkerk vertelde dat het van Michiel Vervoort was, een man die dit in Indonesië geschilderd had, hij had daar het grootste deel van zijn leven geleefd of hij was Indonesiër, hij was overleden in Den Haag. Dat vertelde Mark me, nadat hij me gezegd had, kijk eens naar die handtekening, dat deed ik en die handtekening alleen al vond ik een kunstwerkje van 100.000 EUR, dat was de handtekening van the Batman, 1937, en daardoor ging ik het schilderij van dichterbij bekijken, ik wist niet wat ik zag ! Allemaal grijnzende blikkerende dracula en andere driehoekige geraamte tanden grijnsden mij toe, in het blauw meende ik als enige nog een soort madonna achtige figuur te zien en die veranderde ook in een zeer vreemd geraamte, want eerst zag ik alleen in het groen en bruin geraamtes (daar liggen de lijken begraven, dus dat leek me logies), en in het blauw zag ik dus die madonna maar toen zag ik juist alleen maar meer en grotere demonen, alles even gruwelijk in zo'n lieflijk Indonesië tafereel en dat maakt dit tot het mooiste schilderij van de wereld, onbetaalbaar, maar als ik 10 miljoen zou hebben, dan zou ik er 2 miljoen EUR voor over hebben (toen, in nuchtere toestand toch niet meer). En ik kreeg het van Mark Ouwerkerk voor 250 EUR cadeau !!!! Nu hangen de twee mooiste schilderijen van de wereld bij mij, the alien lady in blue en Michiel horror love Vervoort ........ de zoon van Mark kwam binnen, lang sluik jaren zestig, zeventig haar en zei : "hee, heb je mijn schilderij gekocht ?!" en toen liet ik hem eT zien en hij zei dat ik dan waarschijnlijk teveel paddestoelen op had, want dat hij het niet zag, je kunt namelijk met een goede lamp erop ook nog de sterrenhemel zien bewegen, er zijn sterren met prachtige sterrenpatronen in aangebracht en die zie je vooral goed als je bukt of hurkt en langzaam weer op staat, zoon David van Mark Ouwerkerk en zijn vrouw, die ik van gezicht en voorbij wandelen in Den Haag ook al 30 jaar "ken", sinds 1992, zoon David dus van 15 jaar, of zei hij nou 16 jaar
















 





























Geen opmerkingen:

Een reactie posten