zondag 3 maart 2024

homo sapiens ? it only hurts when i laugh and i can’t laugh about vlad ludmilla poetina, donald and melania trump and greet wilders and divan dilan yesilgoz and caroline van der plas, on zie contrary .. i'm wishing upon a star, nobody wants war .. ik las dat de republikeinen in noord amerika een steun pakket van 60 billion dollar aan Oekraïne tegen houden, ze willen als ruilmiddel de grenzen potdicht tegen arme immigranten that made america, not zie trump family, 60 miljard dollar, daarvoor en daarvan zou je toch echt die ruim 500.000 russische soldaten aan het front bij Oekraïne moeten kunnen kopen, dat ze daar aan wederopbouw gaan werken in plaats van de gehersenspoelde vlad poetin angstige vernielende varkens die ze nu zijn, zeker als er ook nog 60 miljard eur van de europese unie komt en dat zou mogelijk moeten zijn, mogelijk gemaakt moeten kunnen worden, maar ja, de europese commissie en het europese parlement, veel teveel ijdele verwaande verrotte verstarde domme doodse gore gluiperige hebzucht en bezit mammon gelovige smerige stupide (vvd ggg ss) krengen

 nobody wants war, except vlad poetin and benjamin netanyahu, one solar beam, one solar flash to the kremlin, please

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zon

possession, vanity, faith and money used likewise are the root of all evil 

bezit, ijdelheid, geloof en geld dat voor bezit, ijdelheid en geloof wordt gebruikt zijn de wortel van alle kwaad

geloof, de gesel van de mensheid (Maarten 't Hart onder andere)

Volgens mij is scientias eng religieus bevooroordeeld, maar dat is een oppervlakkige eerste indruk en ik heb nu geen zin om me in reli waanzin te verdiepen, veel teveel van gezien, ellendige vervloekte religie en die bijbehorende vrome serieuze humorloze religieuze domme kutkoppen erbij .. och, och, dat domste nikserige moralistische nuffige snatereendje eline met dat verwaande blubber eendebekkie als ik die ellendige katholieken zieken of de zure bittere protestantse griezels zo terecht bespotte of beledigde, dom, dommer, domst  .. vrese lijk kind, vrese lijk kind .. schreckliches kind .. en zo hypocriet huichelend schijnheilig soms onderdanig en dan weer zelf denken god(in) te zijn, kotss op reli kuttenlullen, ook op juridische, psychologen, psycheliegen, psychiaters, economische, sociologische, politicologische en yoga gelovigen, i puke and shit upon u, pretentious prickss and cuntss


"De mens schiep God en niet andersom" - Scientias.nl

web1 apr. 2013 · Religie is een fundamentele levensbehoefte. Mensen hebben een God nodig om diepe betekenis te geven aan hun leven. De god van het Christendom vervulde de meeste menselijke behoeften en werd daarom

"De mensheid had niet zonder geloof gekund" - Scientias.nl

Er wordt nu aangenomen dat de eerste homo sapiens, met 99% van de genen van het varken en de homo neanderthaler, voor een kwart zou de homo sapiens nog neanderthaler zijn, ze paarden met elkaar, er 80.000 tot 300.000 jaar geleden was en de aarde is 4200 miljoen jaar oud, 4,2 miljard jaar, pretentieuze verwaande vervloekte verdomde verdoemde ijdele varkenskippemens .. kippen zouden dinosaurussen zijn, waarvan sommige ook veren zouden hebben gehad.. poezen en katten hebben een hekel aan de zee en zand, de 3 waarmee ik samen leefde, blackie, strepy, musty in ieder geval wel en ik heb nooit poezen of katten aan het strand gezien, in tegenstelling tot honden

De zon is 4,6 miljard jaar oud, de aarde zou 4,2 miljard jaar oud zijn, de maan zou 4,1 miljard jaar oud zijn, hoe zit dat dan ? Zijn de aarde en de maan, mars, venus, mercurius, jupiter, saturnus, neptunus, uranus, pluto 0,4 miljard jaar later gevormd ? En het melkwegstelsel is 13,8 miljard jaar oud, dus de zon is "pas" ontstaan toen het melkwegstelsel al 7 miljard jaar oud was .. in een oneindig qua tijd en ruimte heelal, door het geloof ziet men die big bang, bedacht door een monnik die een begin en een eind nodig heeft, fout en ziet men bijna alles fout, zoals het blijven ontkennen dat er nergens vanaf de maan sterren zichtbaar zijn  

soms heb ik het idee dat M.C. Escher voor mij te perfect en kil en kleurloos is doordat zijn vriend en leermeester Samuel Jessurun de Mesquita door de Nederlandse politie op transport is gezet naar Auschwitz en daar na mishandeling vergast is en dat ik daarom de Afrikaans Spaans Mallorca Ecuador Argentina sexy menselijke octopus van Mandrango of Mondango (met net te grote borsten voor mij) nog mooier vind dan de mooiste kunst van M.C. Escher, ook door die zo bijzonder gekleurde of geverfde zandkorrels die zoveel meer laten zien, ook nog 40 miniaturen in een toch al zo opmerkelijk abstract vorm gegeven "schilderij",  beeld, kunstwerk, zo uniek, zo anders .. ik krijg er nog steeds een warm ontroerd gevoel van als ik het zie, joepie (en nog steeds zou ik voor de harley, de kalkhoff en de tenways kiezen als ik moet kiezen tussen elk kunstwerk bij mij thuis, waarvan ik dus zeker 4 een miljoen eur waard vind, net zoals het beeld van Wim Wieringa en sommige schilderijen van Frans Erkelens en de electra glide bikes, geen groter plezier dan op de elektrische future ghost bike 









De Oekraïense strijdkrachten zeggen dat er tot maandag 376.860 Russen zijn omgekomen in Oekraïne. Die cijfers zijn niet onafhankelijk bevestigd. Het Russische onafhankelijk onderzoeksplatform Mediazona kan het sneuvelen van 42.284 Russen met zekerheid bevestigen.

Het is inmiddels 23 maanden geleden dat de Russen Oekraïne binnenvielen. De Oekraïense strijdkrachten geven sindsdien regelmatig updates hoeveel Russische troepen en militaire voertuigen er volgens hen zijn gesneuveld. Die getallen zijn zo goed als zeker overdreven, mogelijk om de moraal in het land hoog te houden.

Maandag gaf Oekraïne een update. Kyiv maakt melding van ruim 370.000 combat losses (verliezen in de strijd) bij de Russen. Ook heeft Oekraïne naar eigen zeggen meer dan zesduizend Russische tanks vernietigd en ruim zeshonderd vliegtuigen en helikopters uit de lucht geschoten.

Mediazona kan met zekerheid zeggen dat er ruim 42.000 Russische militairen zijn omgekomen in Oekraïne. Sinds de vorige update eind december, heeft het de dood van nog eens 1.685 Russische militairen bevestigd gekregen.

Het onderzoeksplatform baseert de cijfers op beschikbare informatie die het gecontroleerd heeft. Mediazona werkt onder meer samen met BBC Russia. De journalisten laten weten dat het werkelijke dodental waarschijnlijk veel hoger ligt, maar dat dat niet onafhankelijk gecontroleerd en bevestigd kan worden.

Rusland geeft al maanden geen informatie over het aantal omgekomen militairen in Oekraïne. Het is in het land zelfs verboden om slachtofferaantallen openbaar te maken. Uit "respect" voor de overleden militairen, maar ook omdat het staatsgeheim zou zijn. Afgelopen december meldden de Verenigde Staten dat volgens informatie van hun geheime dienst 315.000 Russische soldaten zijn omgekomen of gewond geraakt.





Ook al zo opmerkelijk goed en dan word je in de gevangenis gesmeten en mishandeld door liegende laffe valse bange smerige schijtweiffies, god verdomme : https://levendgestorven.blogspot.com/




Bob den Uyl: 

Het verblijf in kleine afgesloten ruimten, al dan niet volgepakt met mensen, dient door mij vermeden te worden. De wetenschap dat meer mensen te kampen hebben met deze belemmering in hun levenspatroon is mij tot weinig steun. Men zal zijn leven ernaar moeten inrichten. 

Toen ik het station te Hannover uit kwam werd ik weer eens overvallen door de gedachte die me bij het voortschrijden der jaren steeds vaker bespringt als onbekende steden en landstreken betreden worden: wat doe ik hier eigenlijk ? Niet dat deze gedachte me verontrust; ze gaat snel weer weg, terwijl de vraag zelf als retorisch beschouwd kan worden. In ieder geval weerhoudt ze me niet van reizen, voornamelijk omdat de vraag het vaakst bij me opkomt als ik in mijn woonplaats ben. In het hotel grijpt een al oudere man, die daartoe is aangesteld, mijn reistas om mij naar mijn kamer te brengen. 

Hij gaat me voor naar de lift die hij uitnodigend openschuift, mij aldus uitzicht biedend op het soort liftkooi dat een treffende gelijkenis vertoont met een iets te ruim uitgevallen doodskist. Ik glimlach vriendelijk en zeg dat ik liever de trap neem en doe alvast een stap in die richting. Mijn ervaring is dat men na deze mededeling weliswaar even vreemd opkijkt of zich in extreme gevallen een licht schouderophalen permitteert, maar mij vervolgens rustig de trappen laat oplopen en zelf met de lift gaat. Sommigen zijn zelfs zo meelevend dat ze zelf ook maar de trap nemen. 

Maar deze man is uit ander hout gesneden; hij schijnt te denken dat ik de constructie van de lift wantrouw en vat dit op als een persoonlijke belediging. Hij argumenteert dat deze lift één van de meest solide liften is die ooit werden vervaardigd en geeft met de vlakke hand een klap tegen de wand (alsof het feit dat de kooi na deze aanraking niet onmiddelijk tot stof verkruimelt een bewijs zou zijn van de soliditeit ervan), garandeert mij uitvoerig dat de lift niet zal neerstorten noch zal blijven steken, en grijpt mij, als ik beleefd blijf weigeren, ten slotte bij de arm. Niet hardhandig of zo, dat moet vermeld worden, en als ik laat merken het niet op prijs te stellen laat hij onmiddelijk los, maar toch mag dit gebaar gezien worden als een teken van zijn verlangen mij de lift in te sleuren. 

Ik loop nu zonder naar hem te luisteren de trap op. Bij mijn kamer op de derde verdieping staat hij me al op te wachten met een verplegersblik in de ogen; in hem moet de overtuiging zijn gegroeid dat ik aardig krankzinnig ben. Na dit incident ben op het idee gekomen in soortgelijke gevallen te verkondigen dat ik op doktersvoorschrift me niet met liften mag laten vervoeren en deze verontschuldiging uitgesproken met de beheerste uitdrukking van iemand die het erg moeilijk heeft maar dit onder geen beding wil laten merken, heeft een verrassende uitwerking: ineens word je met grote voorkomendheid behandeld; mannen geven je een bemoedigende schouderklop, vrouwen krijgen iets moederlijks. 

@@

Een volgende fase in de ontwikkeling van de fietstocht is het fietsen in gezinsverband. Het leek de ouders een goed idee met de kinderen op zondagen of in de vakanties het maken van fietstochtjes te hervatten. Tegenover dergelijke tochtjes sta ik zeer kritisch. Onderweg komt er altijd wel ergens ruzie, de kinderen worden moe of dreinerig en rijden uit verveling een sloot in, moeder rijdt altijd weer over een plankje met spijkers erin, of, nog erger, botst tegen een kilometerpaaltje of een passerende landbouwer en maakt een lelijke val. De tocht, 's ochtends vroeg zo vrolijk begonnen, eindigt bijna altijd in een landerige ruzie. 

Wil men het huwelijk leuk houden en de liefde der kinderen niet voortijdig verspelen, dan is het verstandig de organisatie van zulke tochten zonder verwijl stop te zetten. Wel moet ik erbij zeggen dat er vreemd genoeg huisgezinnen zijn die van zo'n tochtje iets aardigs weten te maken en er een groot genoegen in scheppen. Natuurlijk hoeven zij zich van mijn advies niets aan te trekken, hoewel ik ze toch liever van de wegen zou zien verdwijnen. Het passeren van een spelefietsend huisgezin op een smal fietspad is geen eenvoudige opgave. Hoe snel is een kind dat pas fietsen heeft geleerd niet omver gereden, en zie je daar maar eens uit te praten. Iedereen heeft zo zijn eigen kijk op dingen en vaak ook zien mensen alleen wat ze willen zien. 

@@@@

In zijn commandopost ontving kolonel Hadow (Engelse commandant van het bataljon van 752 man) telefonisch orders van de generaal. Ze moesten 1 juli 1916 in de slag aan de Somme naar de eerste Duitse linie optrekken. 600 meter niemandsland oversteken van een Engelse loopgraaf naar een Duitse loopgraaf. Zodra ze opdoken kwamen ze in zicht van Duitse machine geweren, die het vuur openden. Slechts een handvol bereikte het Duitse prikkeldraad. Daar vonden ze de dood. De aanval had 40 minuten geduurd. Van de 752 man waren er 68 gewonden overlevenden. De generaals, in luxe chateaux verblijvend, bezochten de loopgraven nooit en wisten eigenlijk niet waar ze mee bezig waren, ze deden maar wat, a game of war. 

"De generaals wisten niets van wat zich hier afspeelde," was de mening van de vloekende soldaat in zijn trechter. Het waren geen grote lichten, de Engelse bevelhebbers, in vele gevallen telgen uit adellijke geslachten die vanwege geringe intellectuele prestaties op hun public schools in de ook hogelijk gewaardeerde officiersopleiding waren terecht gekomen en vervolgens door goede relaties en geweldige overwinningen op met speren gewapende negerstammen omhoog waren gevallen. Dit wil niet zeggen dat generaals uit andere sociale klassen het beter deden. De Franse maarschalk Joffre, van zeer eenvoudige afkomst, bracht er evenmin iets van terecht. Hij stond erom bekend dat hij onder de meest barre omstandigheden een ijzige kalmte bewaarde, maar dat zal eerder het gevolg zijn geweest van een gebrek aan voorstellingsvermogen. De meeste generaals en opperbevelhebbers kwamen niet binnen vijf kilometer van een loopgraaf. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten