vrijdag 26 mei 2023

Richard de Mos doet in eT klein en niet eens heel slecht wat Rutte en krrrrenng Edith Schippers in het groot doen, corruptie, je (belastinggeld) laten betalen voor marketing en public relations, de gore mammon hoeren, maar je moet wel, ik ook, toch heb ik een goed integer gevoel voor en over mezelf, ik kan me in de spiegel aankijken (ben eigenlijk niet ijdel, kijk maximaal 2 minuten per dag in de spiegel en zie veel onvolkomenheden, hoewel ik bij de 20% "knappe mensen" hoor, subjectief, sommigen walgen van me kop en dat kan ik me ook veurstellen)

 En daar bij Shell en zo werken vaak de ergste moordende ratten, onder andere zo de ongelijkheid in stand houden, om even terug te komen op foute mammon animal farm krengen rutte en schippers, de laatste is zo smerig rot en fout, minister van volksgezondheid, 75% en meer van de goede, eerlijke, vriendelijke en echte (huis)artsen kotsen van dat gore rrrrrotte sigaretten lobby krrrrrreng van de dood......

2000 eur netto voor 24 uur werken als vuilnisman, zeker ook verplicht voor vrouwen, Jessica j. Haitsma gaat twee jaar als vuilnisvrouw bij hms werken, 24 uur per week, net zoals die lieve krengenvriendin van David Hoogeveen, die nu 2 jaar als stoere sterke vuilnisman voor hms werkt (8+/10 eindtoetsen basisschool),  Eline en Stijn Hoogeveen, mijn kinderen, vier maanden, of, als ze het goed bevalt, 2000 eur netto voor 24 uur werken als vuilnisman/vrouw, dan zo lang als ze zelf willen. Om dat te betalen gaan al die managers en (rijks)overheid ambtenaren op kantoor van 5% tot en met 70% meer belasting betalen, afhankelijk van de schaal, dat loopt eerlijk en rechtvaardig op met de ambtenarenschalen van schaal 1 tot en met schaal 22, 23, 24, de hoogste schaal denkbaar, denkbaar de hoogste schaal, ambt~E~naren sein schaaldieren, mossels, oesters, er sit geen parel tussen zoals iNes, maar ik zal haar niet meer zien zoals de eerste 3 maanden tot en met 28 mei, ze wist en weet dat al  .......... toch wel, Stella Munninghoff is zo'n parel en Jana Zwetsloot en Susan Spieksma van de directie marien bij LNV, Stella was eT op het werk, die me de vonk gaf, ontzettend knap qua uiterlijk, innerlijk vermoedelijk ook, maar daar heb ik me nu 2 keer lelijk op verkeken (barbie en ines), zij is "we are planets", die ik als eerste en enige muziek naar de directie natuur van 250 mensen stuurde op 5 december 2022. En dan haar soms even rode gezicht bij verlegenheid (zeer zelden en dat wordt steeds minder, the privilege of a 8+/10) en alles, wat een wereldwijf, jesis christ, 

zo heb ik, mennootje, 7min/10, nog enorm veel geluk gehad, ik hoor bij de gefortuneerde 8% van de wereld.....(30 jaar in de goede middenmoot qua betaling, van 2500 gulden (=EUR nu, toen kon je goedkoper wonen, dat is te onbetaalbaar nu), 1990, tot 3600 EUR netto per maand plus 13/14e maand en 30 uur "werken" per week ongeveer, soms meer, soms minder (kleine kinderen een periode 24 uur werken en 3 jaar ontslagen en een uitkering, bij american express waren ze hard, ook voor vrouwen, moeilijk voor vrouwen om zwanger te worden/kinderen te krijgen bij american express).

Dat vertelde Leo, gouden vent die bij de politie werkt als slotenmaker/openbreker mij zonet en die bij mij het glas kwam op meten....ook glaszetter of so ? in ieder geval een gouden vent, man, kerel, die bij de politie werkt. 

@@@@@@@@

Hieronder “prière”, een fac simile, pochoir, van Kees van Dongen, ze lijkt enorm op Ines, maar dan van 1925, met zwart haar (en witte tulband ?), een hand die in het zwarte gat verdwijnt (heel bijzonder !) en als ketting een 7 ster die uit elkaar ligt, NEE, het is een ring, maar dan verdwijnen de vingers helemaal !? Prachtig, vertelde ik tegen kunstenaar Mark Ouwerkerk, ik zei dat hij wel zielsverwantschap zou voelen met Jessica J. Haitsma die als 12/13/14 jarige haar moeder Barbara van de Griend naakt, bloot, in dezelfde strakke lijnen neerzette 😱🙀

Dat ze van die stomme diva kim kardashian varkensfoto’s van zichzelf op instagram plaatst en niet die tekening van Barbara, shame on you, die tekening van Barbara is (kan) 2(0).000.000 eur waard (worden), ik vind dat die tekening waard, je kunt niet als 13/14 jarige in zo weinig lijnen zo ongelooflijk een naakte (!) Barbara Johanna van de Griend zo scherp en treffend en perfect precies en zo minimalistisch neer zetten, dat is onmogelijk, het is het mooiste meesterwerk dat ik ooit gezien heb, mensen kunnen en willen dat niet meer zien, blinden. Ik trouwens ook, wat liep ik daar relatief achteloos voorbij, nu pas de shock van herkenning. 

Daaronder 2 schilderijen van Harm Kamerlingh Onnes, die ik niet eens van naam kende ! Ik zei tegen Mark dat ik die niet thuis zou op hangen vanwege teveel tweeslachtigheid bij de vrouw links en teveel duistere kracht en macht bij de man rechts (of omgekeerd van hun standpunt uit gezien), maar dat ik de pochoirs imitaties indrukwekkend vond, daaronder een schilderij waarvan ik tegen Mark zei dat het alleen maar van een vrouw kan zijn, zo sexueel agressief, daarom zou ik die ook niet thuis op hangen, wel schitterend, van Charlotte (Lotti) van der Gaag (had ik ook nooit van gehoord). 






En van Xavier Puls uit Herentals hieronder, kunstfoto's ! Overleden fotograaf, vlaming, geloof ik. Besprak met Peter van de Haagse antiek- en boekenmarkt op de lange voorhout (mooi en leuk daar) hoe vreemd het was dat zo’n jeff koons wereldberoemd en veel te rijk wordt (hoewel hij ook wel iets (nieuws) deed, maar zijn "kunst" is niets voor mij) en dat de volgens mij veel betere Xavier Puls dat niet had of kreeg en misschien was Xavier Puls wel zielsgelukkig, schit-ter-rende foto’s ! Ook gemaakt door Eline, foto van foto ! Volgens Peter hebben sommige mensen "het", een aanleg voor roem en goed geld verdienen, ook een zakelijk verkoop instinct, en anderen hebben dat niet (hij, Peter, vond de "kunst" van jeff koons ook niet mooi, mark ouwerkerk was daar iets genuanceerder over). 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Herentals





Geen opmerkingen:

Een reactie posten