maandag 10 juli 2023

We all want to help each other, but we have lost the way, greed has poisoned men's souls. Gentleman's agreement. i wonder if some day you’ll say you’ll be mine, like a puppet on a string. Charlie Chaplin speech in "the great dictator"

God Verdomme, word nou eens wakker, navelstarende ijdeltuiten, wake up, iT’s much too late. En die windmolens op zee voor de haag staan altijd stil, het is windkracht 4 ! Ook dat nog. Pot Verdomme .. iemand van mijn werk vertelde dat deze stil gelegd worden vanwege een te lage elektriciteit prijs ! Opslaan met die waterstof batterij, verdorie, die ellendige mammon olie, kolen en gas lobby vernielt ons 

ALLEMAAL  

 5%, 5% investeert shell in alternatieve energie, 95% van de investeringen gaan naar verstikkende olie, plastics en gas, stik stof, stik stof, stik stof, CO2, METHAAN 💀💀, 

rond de 4 miljard EUR "pure" winst, 118 miljoen EUR voor Ben van Beurden in 4 jaar, 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Shell_(bedrijf)

Gemeten naar de omzet in meer dan 140 landen stond Shell gerangschikt als de 324ste in grootte van de private ondernemingen van de wereld in 2021, aldus de Forbes Global 2000. Sinds 2012 produceert het bedrijf meer gas dan olie, 


Shell verdubbelt winst naar ruim 39 miljard dollar

Web2 feb. 2023 · De totale omzet van Shell bedroeg over heel 2022 meer dan 386 miljard dollar, tegen 272,6 miljard dollar een jaar eerder.



EN DAN DIT DOODSBERICHT: 


https://www.yahoo.com/news/hot-sea-off-florida-now-113817438.html


DE BATTERIJ : 

https://www.change.inc/energie/arnhems-bedrijf-komt-met-spotgoedkope-batterij-voor-grootschalige-en-langdurige-opslag-38903

@@@@

Stella , maar Stella , komp toch eens 

om gezellig een pilsje te drinken

WHAT ABOUT MY always distinguished modest nobility queen kind witch goddess TRUE LOVE BRUNETTE WOOD CLIMATE LANDSCAPE

@@@@@@@@

Christianne van der Wal als VVD lijsttrekster en Rob Jetten D'66, niet bang, kordaat en moedig, soms iets te snel en overmoedig. Christianne, dat had beter gemoeten, niet alleen jouw schuld, de boeren zo overrompelen, daardoor wordt het moeilijk, als je de moed hebt om daarvoor aan alle boeren excuses aan te bieden en dat we het zoals het het in het uitstekende landbouwakkoord van 6 juni 2023 staat, opgesteld door verschrijver van Dinant dekker, Jos tonk, Herman Schippers, Sjors Hegger, Rudy van Zijp, heel dat top ATR, huh waar was ik, o ja, dat je dat met excuses presenteert aan alle boeren en met Attje Kuiken, Christianne van der Wal, Rob Jetten en Lilian Marijnissen (minder dogma ?), Mona Keijzier of beter Pieter Omtzigt (ook2/3 jaar in Varese geweest en menselijke fouten maken we allemaal), ja, daar zit de allermooiste muziek in en Jesse Klaver en die Turkse schrijver van de nrc, zihnil odzil of so, die vond ik goed, kwam nog bij groen links maar werd daar weggewerkt (?) en wouter bos en het hele netwerk van die 24 aan wie ik die mail over het landbouwakkoord en een zichzelf aandrijvende auto en schip door windturbines die vanaf 25 km per uur zelfvoorzienend zijn heb gestuurd en Marianne Sint als ze nog wil, Jeroen van bruggen zag ik onlangs en Jantien Lievense en "gewoon" al die mensen die wel het goede willen maar echt onder die foute rem van hiërarchie met ijdele kakelaars aan de top of foute dictatoriale fascisten en dat laatste is erger...... 60% meeloper, nu teveel ten slechte, kan en moet veranderen, 20% animal farm pig en fascistoïde dictatoriaal en 20% goed, voor een vrij(ere), gelijkwaardige, sociaal solidaire ecologisch verantwoorde, mensdiervriendelijke wereld. Trrrrrrek die 60% nou einde lijk mee. Vrouw, dame, just do iT, AiTeT. 

Vanwege spanning(en) bij nanou (telefoontje van haar aan mijn leidinggevende, tsja, zie hieronder, nooit rechtstreeks met me gecommuniceerd, laffe muts, TYPICAL, isn’t it, TYPICAL, zou John Cleese zeggen), donné, irene en jan met de korte achternaam is afgesproken dat ik niet meer naar het ministerie van LNV ga en ik niet meer over ze schrijf en daar hou ik me aan. Bye bye stella, silk green shirt and lovely brunette bos, klimaat en landschap plus Susan, Dinant, black beard. You were the fever that i seek, i tried to get close to you, but every stupid person hurts. DE OMGEKEERDE WERELD, WELKOM TOT DE OMGEKEERDE WERELD WAAR ONEINDIG IJDELE LAFFE VALSE STUPIDITEIT BELOOND WORDT OF GEHANDHAAFD EN DE STER, DE PLANEET, HET LICHT, HET DUISTER ......... DOOFT  ....... GEDOOFD WORDT ...... drama queen baalt vanwege het niet meer zien van zeer knappe dames en door de omgekeerde verrotte verwaande doodzieke wereld. ....... laten ze op dinsdag, woensdag of donderdag op de 21 ste verdieping van de hoftoren gaan zitten, bos, klimaat en landschap, het goede team natuurvergunningen, dat team van Peter met Susan en Anke Sieverink, wat zou ik haar graag eens zien, maar, echter, want .... i would be hono(u)red ..... i love a goddess like stella, silk green shirt, brunette with wide latex leather black trousers and those lot ..... 

Zelf geloof ik in “i have a dream ..” van Martin Luther King: dat je mensen nooit moet beoordelen op hun huidskleur -ook niet in positieve zin- maar op hun karakter. Dat hebben te weinig mensen, een karakter. Zo voldoen aan de hieronder beschreven wetten van een ijdele kakelende lege mutss. ss, ja en de hele directie zwijgt, kijkt toe en ziet de kakelende kip, 

 Het streven van een mens zou toch moeten zijn dat je (je) moet durven verliezen, zoals bij sport, jezelf verliezen, dan ben ik op mijn best. 

Verbeeld je maar (n)iets. Veel geblaat. Vermoed dat ik zaterdagochtend a.s. pas weer de dood zie, de paddestoelen zijn nog net niet groot genoeg, 



@@@@@@@@

Deze beste man vindt Yesilgöz verwaand en arrogant en dat onderschrijf ik, 





Are you, are you, coming here with me, to run by my side, so we can be free.

Strange things do happen here, it's the time to leave, 

if we met at midnight at the willow tree. 

Geen shakespeare, klare taal met een swingend musiekje. Hosh, midnight. 




Wat zijn honden toch vreselijk stom, ik schiet vaak in de lach als ik er 1 zie, nog stommer dan ik ! En dat wil heel wat zeggen. Poezen en vogels zijn slimmer dan ik, maar honden. Ook daar zijn er uitzonderingen op de regel en op hun eigen manier zullen ze vast een soort slimheid hebben en er zitten ook valse rotte exemplaren tussen. Eigen lijk ben ik stommer door zo'n oordeel uit te spreken. Ja, menno. In Frankrijk zag ik een keer wolven, wow, bijna niet echt, heel mooi en bijzonder, vond ze mythisch. 


Lady Strepy's parents, Ratchet Anubis and Musty Yin Yang






Een meeuw vloog vorige maand voorbij me en struikelde toen over dr/zijn eigen poten bij de landing, 5 meter verderop, dat was zo gek om te zien, alsof ze het expres deed om me aan het lachen te maken, of het was echt een soort onhandigheid, zie je trouwens ook in die mooie film "de Reddertjes" van Walt Disney (voor kinderen), die meeuw bewoog en deed hetzelfde ! 

Telkens als ik een blonde dame met naar beneden hangende mondhoeken voorbij zie lopen, ze kende barbara g.v.d. van het "hard-zachtlopen" en volgens mij ook juriste, zag dat geval in 2018 een keer bij het ministerie van binnenlandse zaken, dan denk ik aan Ronald Goedemondt die als Turk over een moeilijke vrouw zei dat ze "suurkuuuutje" heette. 

Of dat was als ze haar periode had, dan was se suurkuuuuuuuutje 

se sal toch niet telkens wanneer ze voorbij liep haar menstruatie periode hebben gehad, bovendien volgens mij in 2018 al de meno-pauze gehad 

@@@@

Het gaat om de eerste drie minuten in eT onderstaande, daarna hoeft niet meer so, 

midnight, the hanging tree, hosh 1979 is WoW ! 

https://www.youtube.com/watch?v=Y1ka5YOjhxM

De andere playlist foor me samengesteld door youtube, not bad, not bad at all, 

https://www.youtube.com/watch?v=y7jGcpfVZkc&list=RDGMEMYH9CUrFO7CfLJpaD7UR85w&index=2

Waarbij ik dus denk en geloof en voel dat de machine, the ghost in the machine, artificial intelligence, AiTeT, aan de mens via onder andere poetin, trump, mohammad bin salman al saoed, xi, kim, bolsonaro (is lula zoveel beter ? neen) en erdogan laat zien wat een gedegenereerde mammon animal farm pig "we" zijn, de goeden niet te na gesproken, maar deze "goeden" conformeren zich teveel en zijn daardoor mede schuldig.

https://www.charliechaplin.com/en/articles/29-the-final-speech-from-the-great-dictator- 

Astrid Neff vond het woord "lekker" niet mooi en ze hoorde dat zoveel in Nederland, ze associeerde dat met leck er, lik haar, zo vond ze de woorden "lekker vrijen" ook niet leuk, terwijl ze daar top in was (geworden), dankuwel. Van die dingen .... es war einmal.


@@@@@@@@

Misschien is het onderstaande de zoveelste poging van mammon moralistische animal farm kankerkrrrrrengen zoals verwaande verrotte doodzieke yesilgözKOTS tot censuur, het mag absoluut niet bekend worden wat een gore smerige valse vieze dooie mormeltjes wij sein, wij sein het tegengestelde van charlie chaplin, die weg moest uit de verenigde staten vanwege dezelfde krrrrrengen, laffe bange ...  want nu kunnen bijvoorbeeld onderstaande mensen ook veroordeeld worden, dus is ook onderstaande doxing wetgeving afkomstig van moralistische overbodige ijdele mutserige laffe valse krrrrrengen, 

https://www.nu.nl/tech-wetenschap/6272000/ongewenst-verspreiden-van-persoonlijke-gegevens-van-een-ander-wordt-strafbaar.html

en als nuance, een fakkel vent voor et huis van sigrid kaag ken niet, meer dan 1 boer voor het huis van christianne van der wal ken niet (lijkt me nog steeds een goede dame, ik stem op Attje Kuiken, maar Christianne van der Wal als leidster van de vvd zou ik prrrrima vinden, polletiek niet haalbaar, vrees ik), en per mail of sms of anderszins direct met de dood of erger, permanente verminking, bedreigen ken niet en wat micha kat deed ken niet, publiekelijk oproepen om de centrale covid figuur iets aan te doen met als leugen dat het een pedo/kindermoordenaar zou zijn of zo ..... en als nuance op nuance, die woede komt wel ergens vandaan, een boer die in zijn voortbestaan bedreigd wordt, terwijl hij/zij zijn/haar hele leven hard gewerkt heeft, financieel niet meer rond kunnen komen in hol land met dank aan het ministerie van financiën dat mee gewerkt heeft aan het vergroten van ongelijkheid en een ongelijke verdeling van (financiële) middelen sinds 1980, de covid tijd die mij ook deed denken aan het boek 1984 van George Orwell, maar ik ben wel blij dat het geen spaanse griep epidemie werd en zo and so on and so forth. 

De kracht van wetenschap zou moeten zijn dat voortdurend nieuwe dingen ontdekt kunnen worden omdat "wetenschap" zich niet afsluit op grond/basis van dogma's (zoals dogmatische (daar was ze trots op !) verstarde barbara van de griend en het klootjesvolk). Bij elke ontdekking is er kans op een betrekkelijke korte discussie, maar uiteindelijk wint bewijs het van dogma's. En hebben we iets nieuws geleerd. Wel erg makkelijk verschreven, ook in "de wetenschap" gaat er veel fout en de toon van narcistische gelijkhebbers is vooral in de "softe" gebieden (wetenschap ken je et niet noeme) als psychologie en sociologie en bestuurskunde enzovoorts heel veel te horen~lezen. 





Gentle woman's agreement bestaat niet. Zijn women gentle ? IJdel ? Meer ijdel dan mannen ? 

Ik ben de rijksoverheid, ministerie van ezklnv, oneindig of zeer dankbaar dat ik via Tim Jongbloed en Nico de Bruijn terug mocht keren en in november 2022 mijn vaste aanstelling terug kreeg met mijn arrogante verwaande ijdele gebral hieronder. "Okay, have we sucked each others dicks long enough, now ?" zei Harvey Keitel tegen John Travolta en Samuel Jackson in pulp fiction, scenario Quentin Tarantino (lale gül over yesilgöz, twee semi turkse vrouwelijke varkens die elkaar bewieroken, they suck each others cunts, i suppose, erg onsmakelijk, turkse, marrokaanse en nederlandse vvd-ers, zie voor een uitwerking hiervan hieronder, en er zijn positieve uitzonderingen, christianne van der wal lijkt er 1, maar ik ken haar onvoldoende ).   

Wat waar is, jan rosch moet opsodemieteren (die godvergeten ellendige klootzak zei tegen mij dat hij me nooit een vaste aanstelling had gegeven, vieze vuile smeerlap met je lelijke rottende varkenskutkop) en irene uitermark, nanou beekman en donné slangen moeten zich beraden op hun positie en zeer bescheiden een reuze stap terug doen en het overlaten aan de goeden en beteren en zelf einde lijk verbeteren, 

God Verdomme

Kom ik daar bij het ministerie van lnv dinsdagmiddag, directie natuur op de 4de verdieping, geen Stella, geen silk green shirt, geen Dinant, geen aardige jongen met zwart haar en zwarte baard, wel gore huichelende varkenskop jan lull rosch en ijdele tut irene uitermark die solo daarin volhardt. Donné en nanou laten zich niet meer zien, nanou heb ik hooguit 3 keer gezien in 1,5 jaar tijd en als je je af vraagt who the f@ck dat sein, de "directie" van natuur en visserij, ministerie van landbouw, natuur(beheer) en voedselveiligheid (120-180.000 eur per jaar plus benefits), mooie directie, schone schijtschijn, up your airs, net zoals ruim 60% bij de overheid en het kan veel en veel erger met fascistoïde dictatoriale krrrrengen in de directie, zie vooral het mini sterie van veiligheid en justitie. Hoe vreselijk is dit alles. Hopelijk heeft ongeveer 20%, zoals ATR, een goede leiding. En gelukkig was er wel een knappe andere brunette van dezelfde afdeling als Stella, bos, klimaat en landschap, zou ik ook voor kunnen vallen, soon liefe en knappe frau soek ik, geloof ik (twee keer contact, ruim 60 keer gezien), vond haar gelijk vanaf het begin dat ze daar werkte met Stella zeer knap, er werken bij die afdeling 3 tot 5 knappe fraue (en zeker twee knappe of leuke mannen) .. en Susan Spieksma was er van een andere afdeling, vriendelijk, hartelijk, slim en mooi. 

eT was niks, eT is niks, eT blijft niks (zo). Sein se nou helemaal belaserd. 

No question mark and therefore rhetorical, me reet o risch. Chances are it hasn't escaped your attention that we are living in pretty volatile and fast moving times. eT boofenstaande doet echt afbreuk aan die schitterende brunette, ook altijd mooie (sexy) kleding, mmmmmm, maar ja, dat orgasme van Stella, wat een godin en is dat niet te hoog for me, brunette is ook goddelijk, o so. 

Still going (strong ?)










Quenching :  blussen

Leuk over willy, maxie en ruttie, willy accepteert het ontslag van het kabinet niet : 

https://dailybuzz.nl/buzz/ondertussen-in-luckytv-willy-weigert-ontslag-kabinet-rutte-iii.html#:~:text=Ondertussen%20in%20LuckyTV%3A%20Willy%20weigert%20ontslag%20Kabinet%20Rutte,optie%20meer%2C%20zo%20luidde%20de%20conclusie%20na%20beraad.











Heb zondag zoveel gesport de hele dag (ruim 3 uur intensief sporten) dat ik nu overal spierpijn heb (en gestimuleerd door 4 gram truffels en 1 gram wiet/hasj, verspreid over de dag in genomen, vooral ‘s ochtends, begonnen rond 10 uur in de ochtend, dan slaap ik beter). Zijn vrouwen zowel autistischer als meer groepsgericht dan mannen ? 

Wat was het heerlijk om 5 minuten vlakbij Julian(ne) Belarus te zijn, net zoals een (korte ? bij Margeurite en Astrid in ieder geval ook lange) tijd in de nabijheid van Misha, Victoria, Anke, Aska, Margreet, Stella, Anna, Silk Green Shirt (nooit gesproken, 15 minuten gezien) enzovoorts, enzovoorts te zijn. Met twee homosexuelen en andere aardige mannen krijg ik dat gevoel trouwens ook steeds meer, dus dat is een zoveelste goede ontwikkeling, maar bij vrouwen voor mij net iets meer die tintelende magie (ook al blijkt het 66% fake (love, talk, what have you). fake love. fake talk. fake life. Plus sex, dat voel ik met mannen nooit (of 3 keer een heel klein beetje, 2 keer daarvan in mijn slaap, sinds 1990 nooit meer). 

Women are more actress than man ? Als ik een dansje rond een man maak, 90% gelach, bij die andere 10% zitten 2% echt boze kwaadaardige (passief) agressieve types, akelig om te zien, 8% ken et niet schele, dat heb ik bij vrouwen nooit gezien, wel dat plus 20% van de vrouwen nuffig verwaand (bijna bozig) kijkt, zelfs dames (van 18-24 jaar) waarmee ik daarvoor een vriendelijke begroetende relatie had opgebouwd (het is natuurlijk ook wel mal en wat voor reactie moet je dan hebben, het zijn vriendelijke elegante yoga dansjes waarbij ik niet geheel onverdienstelijk aan dramatische expressie doe en de "vibe" of het gevoel overneem en verwerk in mijn dans, als iemand anders dat bij mij zou doen, ik raak nooit mensen aan, dan zou ik geamuseerd zijn, als ik het een ander zou zien overkomen, vooral de verbazing en de lach, dan zou ik mogelijk in de lach schieten, wat een malle eppie). Dat geschater en gebrul van het lachen is zo geweldig als je een beetje gek doet, ik lach ook veel naast stil verdriet de laatste 7 maanden (als ik alleen of met lady strepy thuis ben). 

Die verbazing, die grote ogen en dan dat gelach of geschater, geweldig. 

Maar wat ik met het bovenstaande wil zeggen weet ik niet, ik probeer soms "de schuld" (whatever that is, en het verkankert ook de samenleving, dat de schuld aan iemand moeten en willen geven, zie het verrotte openbaar ministerie, en ook daar moeten goede mensen werken, ik heb er in 1984 één man gezien en in 2020 heb ik er 1 gezien, allebei mannen, en een keer een goed kort en bondig verhaal van een vrouw gelezen die met pensioen ging over het openbaar ministerie, ze had er 20 jaar gewerkt, geloof ik, in 2 a4 zette ze het openbaar ministerie als een verrotte verstarde dode organisatie weg met goede argumenten en verbetervoorstellen .. volgens mij niets mee gedaan) bij "vrouwen" neer te leggen en dat is niet goed. Geen vrouw zou zoals dat akelige verwende verrotte jochie in het statenkwartier doen (steentjes gooien en vanaf zijn opgevoerde 40plus km/uur scooter limonade over me heen gooien, geen man zou me ooit onterecht en oneerlijk 9 maanden gevangenis aandoen (en dat laatste is erger).

Hoewel zij, vrouwen, het meeste me niet rechtstreeks aanspreken op gedrag maar bij een man, een leidinggevende of de politie en erger gaan klagen dan wel roddelen in hun kuttengemeenschapje (barbara van de griend is daarbij de meest verrotte verwaande doodzieke cunt gebleken, wat een ellendig egocentrisch egoïstisch autistisch vervloekt verdomd verstard doods laf vals zielloos wezenloos liefdeloos zwart-wit angstig onterecht bangig fout kutkots kreng .... en haar buurman, twee/drie appartementen verderop is een zwak en laf moederskindje, wat een slappe suffe bange oetlul, meteen maar met de politie bellen om voor je moeder stoer te doen, je moet je diep schamen, sielige sukkel). Ik kom daar dus nooit meer, in die pinksterbloemplein straat, heb tweemaal aan de politie me woord gegeven en daar hou ik me aan (OOK NOOIT MEER EEN POLITIECEL OF DE GEVANGENIS IN, OF MET FIVOOR BESLOTENKUT VENNOOTSCHAP TE MAKEN HEBBEN, DAT IS DE HEL OP AARDE (en relatief in nederland nog net te doen, maar voor mij de rotste ervaring ooit .... echt ziek zijn met koorts is erger ..... of een nacht felle kiespijn, 1992, verder een goed gebit, top Irina Ignat ). 

Ik zei in een kringloop winkel tussen de weimarstraat en de fahrenheitstraat, richting oosten, eerst dat ze allemaal van die prachtige spullen hadden voor zulke lage prijzen, voor de kassa, waar zo'n 4 vrouwen en 2 mannen stonden. En toen zei ik dat die mannen achter de schermen (bij onder andere Schröder recycling) zich daarvoor dood werken, op hun 50ste allemaal een versleten rug voor een minimum loon van 1400 EUR per maand netto (misschien wel minder). "Nou, ik werk al 30 jaar in de zorg !," zei een potige blonde dame. "O ja, goed dat je dat zegt, dat vergeet ik nog wel eens," zei ik verlegen bedremmeld, want dat vergeet ik inderdaad. Veel vrouwen doen ook zwaar rottig werk voor weinig. 

autistiese praatjes en gebral ken me niks schele, rinus michels sei dan alteit "interessant, maar gaat u vooral verder (weg)" 


You "should" see Margeurite Barsbuikie uchie uchie live, a true goddess .... en ik sweer je, jongeuh, als je mij beledigt, dan steur ik mijn vadeur en euh vriend van euh 2 meter en 8 centimeter op je af, goddess maffia mistress margeurite aphrodite










la bête noire heet dit schilderij, dus folleges bing en yahoo ben ik ook nog het zwarte beest, of heel feel ferwantschap met de dood en de duistere belichting fan de schone schijtschijn, dankie die koekkoekie

ken me niet schele, tefeel interesse in sichself, wattie andere ferwijt, 
de pot ferwijt de ketel dattie swart siet
sjaak swart

@@@@@@@@

Eline in Marburg, Deutschland, oudste protestantse universiteitsstad. Luther en Kant, protestant, waren anti-semiet, de griezels, Kant een “filosoof”, hm, hm, vage kletspraatjes in een onbegrijpelijk zogenaamd verheven ijdel taaltje. Bij Maarten ‘t Hart gelezen, die ook daar heel veel vanaf weet en de boeken van Kant en ook over of van Luther echt allemaal gelezen heeft ! Ik heb wat samenvattingen en de encyclopedie erover gelezen. Willem Frederik Hermans en Maarten 't Hart en andere (top) beta wetenschappers waren niet voor niets zo tegen filosofie, de vage onleesbare onbegrijpelijke vaak triviale kletspraatjes van "filosofen".. werken vooringenomenheid en vooroordelen in de hand volgens Maarten t Hart en Willem Frederik Hermans zei dat twijfelende en weifelende filosoofjes, toen alle geloof (katholiek, protestants, islam, buddha, confucius, de totem van de indianen en zo) weg getwijfeld was, alleen maar een gigantische wolk stof doen opwaaien en daar zeer zelden duidelijkheid in weten te scheppen, tijdelijk ijdel werk creatie, filosofen zijn ook in de mode en dan weer uit de mode, over ongeveer 80 blog posts op dit blog van Maarten 't Hart een uitstekend artikel daarover, een verwijzing (sommige vrouwen, zucht, alweer, zijn daar ook top in, je wentelen in alle problemen en nooit constructief en~of positief naar een oplossing zoeken, vreselijk, wat heb ik een ijdele domme mutsen meegemaakt bij het "werk" (als ambt e naar), mannen hebben weer andere grotere en diepere ellende, hitler, poetin, maar ik heb zelden meegemaakt dat mannen problemen (op het werk .. en verder) groter maken dan ze zijn (hm, zie hitler en putain poetin). Filosofie is ijdel ivoren toren geleuter kortom (against philosophy, Steven Weinberg, ook niet de minste, Steven Weinberg: “Against Philosophy” (from “Dreams of a Final Theory”).

@@@@@@

Antwoord op de app hieronder: Vriendin of kennis, mede studente uit Lissabon, 










Hoeveel Lagrange punten zijn er (in het, ons, zonnestelsel) ? 

Deze vijf punten worden de Lagrangepunten genoemd, naar de naam van de Frans-Italiaanse wiskundige Joseph-Louis Lagrange (1736-1813) die de plaats van deze vijf punten wist te berekenen. Ze worden respectievelijk aangegeven als L1, L2, L3, L4 en L5.

Een lagrangepunt (vernoemd naar de Italiaanse wiskundige en astronoom Joseph-Louis Lagrange) is een specifieke vorm van baanresonantie. In een lagrangepunt kan een klein object zoals een ruimtestation een vaste relatieve positie behouden ten opzichte van twee hemellichamen die rond een gezamenlijk zwaartepunt draaien. Deze positie is, afhankelijk van het geval, min of meer stabiel. Hierbij moet de massa van het object in het lagrangepunt verwaarloosbaar zijn ten opzichte van de twee hemellichamen en moet deze massa de juiste snelheid en richting hebben. Ieder tweelichamensysteem dat draait rond een gemeenschappelijk zwaartepunt heeft vijf lagrangepunten, waarvan er drie liggen op de verbindingslijn tussen de twee hemellichamen. Tweelichamensystemen waarvoor dit van toepassing is zijn bijvoorbeeld zon en aarde, de zon en een andere planeet, en de aarde en haar maan. Het kleine object kan in plaats van "stil te staan" op een lagrangepunt er ook een baan omheen beschrijven.

Lagrangepunten hebben diverse voordelen als positie voor een ruimtestation, net zoals een geostationaire baan voor bepaalde observatie- en communicatiedoeleinden voordelen heeft.

De vijf zon-aarde lagrange punten (die "moeten" er ook zijn voor Mercurius-zon, Venus-Zon, Mars-zon, Jupiter-zon, Saturnus-zon, Neptunus-zon, Uranus-zon, is Pluto te klein voor Lagrange punten ? Vermoed van wel. 

Lagrangepunten bij andere tweetallen hemellichamen

Zon en Jupiter

Op de L4- en L5-punten van Jupiter bevinden zich van nature al groepen planetoïden die Trojanen genoemd worden. In maart 2003 waren er al 1560 bekend.

Zon en Neptunus

In 2001 is een dergelijke planetoïde ook in de baan van Neptunus ontdekt: een rotsblok met een diameter van ongeveer 230 km.

Zon en Mars

Mars bezit ook 6 trojanen.

Aarde en maan

L1 en L2 liggen gemiddeld op ongeveer 1.115.000 km van de maan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lagrangepunt

@@@@@@@@~~~~~~~~~~~~~~~~@@@@@@@@

WHAT ABOUT MY always distinguished modest nobility queen kind witch goddess TRUE LOVE BRUNETTE WOOD CLIMATE LANDSCAPE

Dus daar zit de eigenlijke fout en rot in hol land en de wereld, verwaande verrotte doodse mammon animal farm varkens (maar dat heb ik al geschreven, geloof ik) : 

Posted 9.33 uur am dutch time, i guess it was 00.33 am in California : 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten